088 611 9966

Onze medewerkers willen graag dat je tevreden bent over de zorg en behandeling. Toch lukt dat niet altijd. Soms ben je het ergens niet mee eens. Je bent bijvoorbeeld ontevreden hoe er met je gepraat wordt. Over hoe medewerkers met je omgaan. Of over hoe dingen gaan. We horen dat graag zo snel mogelijk. Praat met je behandelaar over wat je dwars zit. Dat kan helpen.

Vind je het moeilijk om te praten met je behandelaar? Of komen jullie er niet uit samen? Je kunt verschillende dingen doen:

1. Vertrouwenspersoon of cliëntondersteuner
Er zijn vertrouwenspersonen om je te ondersteunen. Zij luisteren naar je verhaal en denken met je mee over mogelijke oplossingen. Ze zijn onafhankelijk en hebben een geheimhoudingsplicht. Als het nodig is, helpen ze je bij het opstellen van een klacht.

Kijk met wie jij contact op kunt nemen:
Ik ontvang zorg via de Jeugdwet
Vertrouwenspersoon - Ik ben er voor jou!
Vertrouwenspersonen, bij vragen, klachten of onvrede over jeugdhulp

Ik ontvang zorg via de Wlz (Wet langdurige zorg)
Contact met Mariska Langermans
Contact met Annemarie Timp - Hofmans

 2. Klachtenfunctionaris
Kom je er niet uit met je behandelaar? Dan kun je de klachtenfunctionaris vragen om te helpen. Hij kan het gesprek tussen jullie weer op gang brengen en zo ondersteunen bij het vinden van een oplossing.
Klachtenfunctionaris en klachtencommissie

3. Klachtencommissie
Heeft de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing geleid? Dan kun je een formele klacht indienen bij de regionale klachtencommissie.

 

 

btn rapoortcijfersbtn goedezorg